Skip to content
  • L’objectiu d’aquest projecte és fomentar l’accés a les TIC i la Formació en Competències Digitals de Persones Amb Discapacitat i Famílies.
  • Com a novetat en aquesta edició està inclòs un mòdul formatiu sobre descobrir i crear amb eines d’Intel·ligència Artificial.

Aquest dilluns 6 de maig comença la IV edició del programa de formació per a la reducció de la bretxa digital, una iniciativa clau del CERMI CV destinada a promoure la inclusió digital com un pilar fonamental de la inclusió social.

El projecte està impulsat pel Comité d’Entitats Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMI CV) i la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme; per fomentar l’accés a les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) i la Formació en Competències Digitals de Persones Amb Discapacitat i Famílies.

Aquest programa està especialment dissenyat per millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat, aprofitant el potencial de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per enfortir les seves relacions socials i ampliar les seves oportunitats de desenvolupament personal i professional; i amb aquesta iniciativa, reafirmem el nostre compromís amb el desenvolupament d’una societat digital inclusiva, fonamentada en la igualtat d’oportunitats per a tots els ciutadans, especialment per a aquells en risc d’exclusió com són les Persones Amb Discapacitat.

Aquesta nova convocatòria està finançada per la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme i amb la coordinació de la Direcció General d’Innovació i incorpora un canvi respecte a edicions anteriors.

S’incorpora una línia formativa sobre Intel·ligència Artificial i Discapacitat, assegurant que les persones amb discapacitat no només accedeixin a la IA, sinó que també dominin el seu ús i comprensió. Aquest programa inclourà formació específica en eines d’Intel·ligència Artificial Generativa (IAG), capacitant els participants perquè desenvolupin projectes pràctics i innovadors. Aquest enfocament busca fomentar una interacció més profunda entre les persones amb discapacitat i la IA, facilitant una simbiosi tecnològica que és crucial per evitar una nova bretxa digital en aquest camp i promoure una societat inclusiva i equitativa.

Pel que fa a la resta de cursos, el programa ofereix cinc accions formatives més que són: Com utilitzar algunes Eines per Crear els teus Propis Continguts, Com utilitzar la Tecnologia per Comunicar-te, Tramitació Electrònica, Troba Fàcilment Informació a Internet i El teu Dia a Dia des del Mòbil.

Aquestes accions formatives es desenvoluparan per tot el territori de la Comunitat Valenciana, des d’aquest 6 de maig fins a mitjan novembre d’enguany, i tenen una durada de 15 hores setmanals cada línia formativa.

Tal com ha expressat Luis Vañó, president del CERMI CV: “La bretxa digital és un mirall de les bretxes socials que enfronten les persones amb discapacitat, manifestant-se també en l’àmbit digital, i a través de la IV edició del nostre programa de reducció de la bretxa digital, el CERMI CV es proposa transformar aquest desafiament en una oportunitat; i aquestes línies formatives estan dissenyades per assegurar que les persones amb discapacitat i les seves famílies no només accedeixin, sinó que també es beneficiïn plenament dels avantatges d’un món cada vegada més digital.”

Logo cermicv
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.