- La inscripció ja està oberta per a les accions formatives que CERMI-CV oferirà dins del Pla de Formació 2026 de la Plataforma del Tercer Sector de la Comunitat Valenciana, adreçada a professionals dels serveis socials i entitats socials col·laboradores.
La Plataforma del Tercer Sector de la Comunitat Valenciana llança el seu Pla de Formació 2026, un programa especialitzat i gratuït destinat a enfortir les habilitats professionals, millorar la qualitat dels serveis socials i avançar cap a un model d’atenció centrada en la persona.
Un cop més, CERMI Comunitat Valenciana participa com a entitat formadora amb dos cursos centrats en qüestions especialment rellevants per a la pràctica professional: l’aplicació de la Llei 8/2021 i el desenvolupament del model valencià de Serveis Socials.
Llei 8/2021: impacte en la regulació dels Serveis Socials i la seva aplicació pràctica
Aquesta formació permetrà als estudiants aprofundir en el canvi de paradigma introduït per la Llei 8/2021, que va reformar la legislació civil i processal per donar suport a les persones amb discapacitat en l’exercici de la seva capacitat jurídica, i analitzar-ne les implicacions en l’àmbit dels Serveis Socials.
Al llarg del curs, es tractaran qüestions com la igualtat en l’exercici de la capacitat jurídica, el respecte per la voluntat, els desitjos i preferències de la persona, el concepte i la provisió de suport i l’aplicació transversal d’aquest nou model.
La formació combinarà contingut teòric amb tallers pràctics i treball a aula virtual, facilitant la seva transferència a la intervenció professional.
Durada: 15 hores.
Modalitat: telepresència.
Edicions:
- València | 20 places: 21 de setembre, de 9:00 a 14:00; 25 de setembre, de 9:30 a 12:30 h; i 2 d’octubre, de 9:00 a 12:30 h.
- Comunitat Valenciana | 40 places: 29 de setembre, de 9:00 a 14:00; 30 de setembre, de 9:30 a 12:30 h; i 6 d’octubre, de 9:00 a 12:30 h.
El model valencià dels Serveis Socials: implicacions pràctiques i reptes futurs
El segon curs impartit per CERMI CV té com a objectiu aprofundir en el marc legal i conceptual del Sistema Públic Valenciano de Serveis Socials i, especialment, en les implicacions pràctiques que el seu desenvolupament té tant per al Tercer Sector com per als professionals que treballen en aquest àmbit.
La formació abordarà l’evolució del sistema d’atenció, la Llei 3/2019 sobre Serveis Socials Inclusius de la Comunitat Valenciana, el catàleg de prestacions, la col·laboració entre l’Administració i el Tercer Sector d’Acció Social, l’organització i avaluació del Sistema Públic Valenciani de Serveis Socials i els principals reptes que planteja el seu desenvolupament.
El programa també inclourà un taller col·laboratiu de polítiques públiques, amb l’objectiu de connectar el marc regulador amb les situacions i reptes que afronten les entitats i els professionals en la seva activitat diària.
Durada: 15 hores.
Modalitat: telepresència.
Places: 40.
Dates: 22 de setembre, de 9:00 a 14:00; 24 de setembre, de 9:00 a 14:00; i 1 d’octubre, de 9:00 a 12:30 h.
Entrenament gratuït i places limitades
Les accions del Pla de Formació 2026 són gratuïtes i estan dirigides a professionals que treballen en centres i serveis gestionats per entitats socials que col·laboren amb els serveis socials valencians.
A més, les persones que completin l’acció formativa com sigui adequat podran obtenir el certificat corresponent emès per l’IVAFIQ i la Plataforma del Tercer Sector de la Comunitat Valenciana.
Les places són limitades i la confirmació depèn de la disponibilitat i de l’idoneïtat del perfil professional.
Des de CERMI-CV animem professionals i entitats del Tercer Sector a participar en aquestes formacions, dissenyades no només per actualitzar el coneixement, sinó també per facilitar l’aplicació pràctica de canvis reguladors i contribuir a serveis socials cada cop més inclusius, centrats en les persones i garants dels drets.



