Skip to content
  • L’entitat denuncia la “inacció” municipal després de 8 mesos de queixes veïnals i qualifica d'”inadmissible” la resposta del consistori, que suggereix “creuar dues vegades el carrer” com a alternativa.

El Comité d’Entitats Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMI CV) ha presentat un escrit formal davant l’Ajuntament de Paterna exigint la “immediata reubicació” d’un fanal situat al Carrer Godella, enfront del número 39 , per constituir una “vulneració de la garantia prèvia i dret a l’accessibilitat universal”.

L’entitat, presidida per Luis Vañó Gisbert , ha decidit intervenir després de constatar la falta de resposta a les queixes reiterades de l’Associació Veïnal Barri Centre, que porta notificant el problema des de, almenys, febrer de 2025.

L’escrit detalla com el fanal obstrueix greument l’itinerari per a vianants, impedint la lliure deambulació no només a persones amb mobilitat reduïda, sinó també a persones amb ceguesa o baixa visió i a famílies amb carrets de nadó. La situació s’ha vist agreujada per l’aparició d’un socorrell a causa de la falta d’una llamborda a la base del mateix fanal, “incrementant el perill d’entrebanc i caiguda”.

Una resposta municipal “inadmissible”

CERMI CV qualifica d'”insuficient i tècnicament NO justificada” la resposta oferida pels Serveis Municipals el passat 15 de setembre. En aquesta comunicació, l’Ajuntament descartava moure el fanal al·legant que “a menys de 50 metres, sengles passos de vianants a la vorera d’enfront estableixen un recorregut alternatiu”.

Per al CERMI CV, aquest suggeriment d’obligar els vianants a un doble encreuament ‘manca de tot suport tècnic o normatiu’ i, lluny de ser un ‘ajust raonable’, constitueix una ‘discriminació directa’. L’entitat subratlla que ‘l’existència d’una ruta alternativa no eximeix aquesta Corporació de la seva obligació de garantir l’accessibilitat en tots els itineraris per a vianants’.

A més, l’escrit legal recorda a l’Ajuntament que, segons la normativa autonòmica (Decret 65/2019), només podria proposar alternatives si justifiqués tècnicament la ‘impossibilitat’ de reubicar el fanal, una cosa que no ha fet.

Respecte a l’adoquí faltant, el consistori es va limitar a informar del seu trasllat per a reparació “com més prompte millor”. CERMI CV denuncia que aquesta promesa “evidencia una falta de diligència” i és una “resposta administrativa ineficaç” atès que el problema porta notificat més de vuit mesos.

Peticions concretes

Davant aquesta “vulneració de la normativa” i la “falta de diligència”, el CERMI CV ha sol·licitat formalment a l’Ajuntament de Paterna tres accions concretes i immediates:

  1. La immediata reubicació del fanal.
  2. La reparació immediata del paviment amb la reposició de la llaquí.
  3. Que s’ informi per escrit a l’ entitat dels terminis concrets previstos per a l’ execució d’ ambdues actuacions
Logo cermicv
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.